Handelsbetingelser

  1. Generelle oplysninger:

    Smartkontakten APS

    Mailadresse: Kontakt@smartkontakten.dk

    CVR-nummer: DK42989932

    I tilfælde af udsolgte varer, leverandørsvigt eller udskudt leveringstid bestræber Smartkontakten.dk sig på hurtigst muligt at informere kunden herom, samt hvordan parterne kan løse sagen – f.eks. ved kreditering af købet, eller rådgivning til at finde en lignende vare i Smartkontakten.dk udvalg.

    Prisfejl:

    Hvis en pris åbenlyst er behæftet med fejl, og kunden rimeligvis burde havde indset dette, er Smartkontakten.dk ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.

  2. Betaling:

    Mulige betalingsmuligheder:
    VISA
    Mastercard
    Apple Pay
    Google Pay
    Mobile Pay
    EAN Betaling Vi tager hverken kortgebyrer for privat- eller erhvervskunder.

    Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

    Reservation af beløb: 
    Betaler du med et internationalt betalingskort eller debetkort, reserveres beløbet med det samme. 

    Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
    Vi trækker beløbet, når vi afsender ordren, eller
    pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder. Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.

    Ved ordreafgivelse, hvor der benyttes rabatkoder som er begrænset til nye kunder, anser vi kunden som værende tilbagevendende kunde, hvis vi kan matche, men ikke begrænset til, navn, adresse, telefonnummer, ip-adresse eller betalingskort med en tidligere ordre.

    Vi forbeholder os retten til at annullere ordrer, hvor vi har mistanke om snyd.
     

  3. Levering:

    Leveringstiden for din ordre er 1-4 dage.

    Leveringsområde: Vi leverer kun varer i Danmark.

    Smartkontakten.dk afsender varer med følgende: PostNord.

    Du vil kunne vælge i mellem at få pakken sendt “uden omdeling” eller “med omdeling”.

    Du vil altid modtage et track and trace nr. så du kan følge din pakke fra vores lager og hjem til dig.

     

  4. Erhvervskøb:

    For erhvervskunder gælder følgende særlige betingelser: Ingen fortrydelsesret og 12 måneders reklamationsret.

    Den udvidet returret på 100 dage gælder ikke erhvervskøb.

    Fragt i forbindelse med reklamationssager sker på egen regning.

    Erhvervskøb leveres med omdeling, hvorfor der vil være en fragtomkostning uanset ordrernes størrelse.

    Du betegnes som erhvervskunde, når du vælger levering til erhverv og/eller har indtastet firmanavn i forbindelse med din ordre.

    Eventuelle ekstra opkrævninger, vedr. din forsendelse, som måtte blive pålagt Smartkontakten.dk, for omdirigering af pakker fra erhverv eller PakkeShop eller lignende, vil blive efterfaktureret direkte til erhvervskunden.

    Disse opkrævninger bliver pålagt, hvis du som erhverv, ikke overholder kravene til at modtage erhvervsforsendelser. Fx. Hvis der ikke er nogen hjemme i det givende tidsrum eller der ikke benyttes fuldmagt.

  5. Returret:

    På alle ordrer er der en returret. Returretten gælder i 100 dage fra købsdagen. Det er et krav for at  returretten er gældende, at produkterne returneres i original ubrudt emballage med plomberingen intakt. Den standard 14 dages fortrydelsesret er stadig gældende på alle ordrer.

    Returportalen findes her: Returportal

  6. Fortrydelsesret:

    Der gives 14 dages fuld fortrydelsesret på varer købt på hjemmesiden med mindre en længere fortrydelsesret er aftalt eller fremgår af din ordre.Den 14 dages periode starter den dag hvor ordren er leveret. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

    Eventuelle returneringsomkostninger afholder du selv, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

    Hvis kunden vælger at returnere et returprodukt, som ikke er en berettiget reklamation, vil kunden blive pålagt at betale for portoen. Som udgangspunkt vil beløbet blive fratrukket det beløb, kunden skal have refunderet, men alternativt vil vi sende en opkrævning.

    Ønske om fortrydelse skal meddeles os senest 14 efter leveringen. Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

    Returportalen findes her: Returportal

    Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

    Disse aftaler kan ikke fortrydes:

    • Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
    • Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.
    • Køb foretaget som erhvervsdrivende.
    • Levering af varer, som på grund af deres natur bliver blandet sammen med andre varer ved leveringen, og ikke kan skilles af igen.
  7. Varens stand, når du sender den retur:

    Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

    Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for fx meget store ordre.

    Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 599 kr.

  8. Tilbagebetaling af købsbeløbet:

    Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder)

    Vi kan tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

    Varen sendes til:

    Smartkontakten.dk

    Søballevej 26
    5270 Odense N
    Danmark

    Vi modtager ikke pakker, som er afsendt på efterkrav.
    Vi modtager ikke pakker sendt til pakkeshops, udleveringsteder eller ligende.

    Du bedes ikke sende pakker retur med DAO, da de ofte stiller pakken, uden at modtageren er der til at kvittere.
    Det vil være på eget ansvar, hvis du alligevel gør det.


    Benyt returportalen her: Returportal

  9. Reklamationsret:

    Der gives 2 års reklamationsret på produkter i henhold til den danske købelov. Reklamationsretten gælder for alle fejl i software, materiale og fabrikation.Reklamation vedr. fejl og mangler skal meddeles til Smartkontakten.dk i rimelig tid efter du har opdaget fejlen.Reklamationsretten dækker ikke fejl, som skyldes forkert eller ualmindelig betjening af produktet.

    Smartkontakten.dk dækker returneringsomkostningerne i rimeligt omfang.
    Skulle det mod forventning, vise sig at produktet ikke er behæftet med fejl, forbeholder smartkontakten.dk sig retten til at opkræve og eller fratrække omkostningerne for returforsendelsen, i et eventuelt krediteringsbeløb.

    Ved returnering af defekte eller forkerte varer til Smartkontakten, hvor fejl eller defekt defineret og angivet af kunden ikke konstateres, vil varen blive tilbagesendt til kunden inklusiv et testgebyr.

    Smartkontakten forbeholder sig retten til at opkræve dette gebyr og forsendelsesomkostninger pr. efterkrav, såfremt der ikke foreligger en kreditaftale.

    Testgebyret er DKK 149,00 pr. forsendelse.

    Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage.

    Reklamationsportalen findes her: Reklamationsportal

    Ved returnering kontaktes virksomheden:

    Smartkontakten.dk

    Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

    Du bedes ikke sende pakker retur med DAO, da de ofte stiller pakken, uden at modtageren er der til at kvittere.
    Det vil være på eget ansvar, hvis du alligevel gør det.

    Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet, hvis du ikke allerede har informeret os på anden vis.

    Bemærk, at der ydes 12 måneders reklamationsret til erhvervskunder.

  10. Persondatapolitik:

    Vi videresælger ikke personlige oplysninger til andre, de er kun registreret i vores kundekartotek. Du kan til enhver tid få slettet dine oplysninger. Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.For at du kan indgå aftale med Smartkontakten.dk, har vi brug for følgende oplysninger:

    . Navn

    . Adresse

    . Telefonnummer

    . E-mail adresse

    Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

    Personoplysningerne registreres hos Smartkontakten.dk og opbevares i op til fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

    Når der indsamles personoplysninger via vores hjemmeside, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

    Direktøren og de ansatte for Smartkontakten.dk har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

    Vi opbevarer og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

    Som registreret hos Smartkontakten.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Kontakt@smartkontakten.dk.

    Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

    Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

    Den dataansvarlige på smartkontakten.dk er Smartkontakten

    Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
    Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: kontakt@smartkontakten.dk

    Du vil i forbindelse med dit køb, modtage en mail, hvor du opfordres til at dele din købsoplevelse på trustpilot.

  11. Cookies:

    På Smartkontakten.dk anvendes cookies med det formål at optimere hjemmesiden og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer.

  12. Klageadgang:

    Ved klage skal vores e-mailadresse angives: Kontakt@smartkontakten.dk samt hjemmesiden du har købt varen på.En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.

    For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

    Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus (Link).
    For EU-borgere uden for Danmark skal klager sendes via EU Kommissionens online klageplatform.

    ec.europa.eu

    Standardfortrydelsesformular

    (Denne formular udfyldes og returneres, hvis fortrydelsesretten gøres gældende og ikke oprettes via vores returportal)
    Brug denne formular ved returnering: Klik her

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 12/01/2024